Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Løbende bedømmelse og feedback

Løbende bedømmelse og feedback

Som en del af arbejdet i Coimbra-arbejdsgruppen Education Innovation er der blevet skrevet en hvidbog med eksempler på løbende bedømmelse og feedback i forskellige discipliner.

Om projektet

Gennem de seneste år har der været fokus på bedømmelse og feedback til de studerende, en trend som hænger tæt sammen med udviklingen af undervisnings- og læringsformer, som understøtter den studerendes aktive læring. De fleste bedømmelser foregår stadig som mundtlig eller skriftlig eksamen ved semestrets afslutning, men der ses også nye udviklinger i løbende bedømmelse og feedback. Megen inspiration inden for dette område kommer fra den engelsktalende del af verden, men der er også nye initiativer i gang på tværs af Europa.

Som en del af arbejdet i Coimbra-arbejdsgruppen Education Innovation, har Karen M. Lauridsen på Center for undervisning og Læring (CUL, Aarhus BSS) sammen med Annika Büchert Lindberg and Ole Eggers Bjælde på Science and Technology Learning Lab (STLL) skrevet en hvidbog med eksempler på løbende bedømmelse og feedback i forskellige discipliner. Disse eksempelcases er medtaget for at inspirere undervisere som ønsker at udvikle deres feedback- og bedømmelsespraksis.  

Indhold på denne side:

Kunne du tænke dig at vide mere om projektet? Kontakt

Ole Eggers Bjælde

Specialkonsulent Science and Technology Learning Lab

Karen M. Lauridsen

Lektor emeritus Center for Undervisning og Læring

Annika Büchert Lindberg

Undervisningsudvikler Science and Technology Learning Lab