Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Rejsebestilling og udgiftsafregning

Rejsebestilling og udgiftsafregning

Klik her for at finde information om rejsebestilling og udgiftsafregning. Her kan du finde information om rejsebestilling, fx under punkterne "Rejse & ophold", eller informationer relateret til dit AU-kreditkort.

Rejsebestilling

Skal du rejse med fly?

Tjenesterejser med fly kan enten bestilles hos AU's rejseleverandør, CWT, eller direkte hos flyselskabet.

Find mere information om CWT og bestilling af flyrejser her.

Skal du rejse med tog?

Du kan bestille togrejser enten via CWT (fx i forbindelse med en flyrejse) eller direkte hos DSB.

Find mere information om bestilling af togrejser her.

Rejseforsikring

Når du rejser til udlandet i forbindelse med dit arbejde for STLL/AU, skal du have et gyldigt rejseforsikringskort med.

Find mere information om rejseforsikring her - blandt andet om:

  • Bestilling og udlevering af rejseforsikringskort
  • Regler for rejseforsikring
  • Anmeldelse af skade, bagage forsinkelse m.v.
  • etc. 

AU-kreditkort

Alle AU-medarbejdere (inkl. ph.d.-studerende) med et ugentligt timeantal på mindst 18,5 kan få udstedt et AU kreditkort (Eurocard). 

Kortet bruges primært i forbindelse med tjenesterejser og til mindre, offline eller online indkøb på vegne af AU/STLL – i tilfælde hvor leverandøren ikke kan udstede en elektronisk faktura. 

For at få udstedt et kreditkort skal du udfylde en blanket og få den underskrevet af din nærmeste leder. Spørg evt. STLL sekretariatet om hjælp til dette.

Find mere information på siden "Kreditkort" - blandt andet:

  • Ansøgningsblanket
  • Regler for brugen af AU kreditkort
  • etc.

Afregning i RejsUd

RejsUd er en del af IndFak og erstatter AURUS, der tidligere blev brugt til rejse- og udgiftsafregning. Det er en online platform, hvor du som medarbejder dokumenterer, hvilke udgifter du har haft på AU's vegne, fx i forbindelse med rejser eller andre indkøb på dit AU-kreditkort.

Du skal blandt andet kategorisere hver udgift (til brug i STLL's regnskab) og uploade de pågældende kvitteringer.

Find mere information om RejsUd her – blandt andet: 

  • Vejledninger
  • Login
  • FAQ
  • Brugeroprettelse
  • Support
  • etc.

Korrekt kontering i RejsUd

Når du foretager indkøb på vegne af STLL, og efterfølgende skal afregne udgiften i RejsUd, skal du være opmærksom på en række detaljer vedrørende korrekt bogføring/kontering. Du skal fx huske at vælge det rigtige projekt- og aktivitetsnummer – afhængig af hvilket projekt der er tale om, og hvilken type vare du har købt. 

STLL-sekretariatet har udarbejdet en kort vejledning til, hvordan du sørger for at anvende den korrekte kontering/bogføring, når du afregner en udgift i RejsUd.